Σελίδες

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2008

Mαθήματα γνωριμίας των Ελληνοκύπριων μαθητών με την τουρκοκυπριακή λογοτεχνία


Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, κ. Ανδρέα Δημητρίου, πρώτος στόχος για τη νέα σχολική χρονιά είναι «η καλλιέργεια ειρηνικής συνύπαρξης και σεβασμού Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων».

Για τον λόγο αυτό δήλωσε ο κ. Υπουργός, θα εισαχθούν μαθήματα γνωριμίας των Ελληνοκύπριων μαθητών με την τουρκοκυπριακή λογοτεχνία και τον τουρκοκυπριακό πολιτισμό με στόχο την στήριξη της λύσης!!!

Μήπως έχουμε συμφωνήσει σε λύση και αυτό που έμεινε είναι να την στηρίξουμε μέσα από αλλαγές στη διδακτέα ύλη των σχολείων;

Τόσα χρόνια μετά την τουρκική εισβολή του 1974 ένας από τους πρώτους στόχους της διδακτέας ύλης στα κυπριακά σχολεία ήταν το ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ, την κατεχόμενη γη μας, ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ την τουρκική εισβολή, ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τις τουρκικές βαρβαρότητες, ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τα τουρκικά εγκλήματα!
Τώρα μας ζητάνε ΝΑ ΤΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΟΛΑ;

Όχι κύριοι του Υπουργείου! Όσο υπάρχει τουρκική κατοχή, όσο οι τούρκοι κατέχουν παράνομα τα σπίτια μας, όσο υπάρχει η τουρκική σημαία – έκτρωμα στον Πενταδάκτυλο, ΔΕΝ ΞΕΧΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ!!!

ΥΓ1: Θέλουν λέει, οι μαθητές μας να διδάσκονται ΚΑΙ τουρκοκυπριακή λογοτεχνία! Λες και έμαθαν τους ελληνοκύπριους, λες και έμαθαν τους κλασσικούς (των οποίων την διδασκαλία μείωσαν επειδή ήταν πολύ η ύλη…).

ΥΓ2: Θα διδάσκονται άραγε και οι Τουρκοκύπριοι μαθητές τους Ελληνοκύπριους λογοτέχνες; Θα διδάσκονται άραγε τον κορυφαίο Ελληνοκύπριο λογοτέχνη Κώστα Μόντη (προτάθηκε για Νόμπελ). Θα διδάσκονται άραγε το ποίημα του:
«Είναι δύσκολο να πιστέψω πως μας τους έφερε η θάλασσα της Κερύνειας.
Είναι δύσκολο να πιστέψω πως μας τους έφερε η αγαπημένη θάλασσα της Κερύνειας.
Ανασήκωσε την πλάτη κι' απόσεισε τους, Πενταδάκτυλε μου,
Ανασήκωσε την πλάτη κι' απόσεισε τους»;

9 σχόλια:

  1. Αιστε τους να καμνουν ονειρα τους γαμημενους. Τι αλλο θα καμουν ΤΙ???
    προδοτες σκατα να φατε.

    Μακαρι μακαρι τουτο που εκαμαν να γυρισει εναντιον τους γιατι ισως ειναι μια ευκαιρια για να ξυπνησουν οι νεοι της Κυπρου και να καταλαβουν τι παν να καμουν οι πολιτικοι. Μακαρι να γινει ετσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν νομίζω με τη διδασκαλία τουρκοκυπριακής λογοτεχνίας να ξεχνιέται η εισβολή και κατοχή, άλλωστε την εισβολή δεν την έκαναν οι Τουρκοκύπριοι. Ωστόσο, δεν έχετε διαβάσει ποτέ Τούρκους συγγραφείς; Δεν νομίζω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα παιδιά μας δεν θα καταντήσουν ΕΔΟΝόπουλα

    ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ
    TΟΥ ΣΑΒΒΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ παιδεία μας δεν μπορεί να μετατρέπεται σε κομματικό παίγνιο. Ο Υπουργός Παιδείας, παραγνωρίζοντας πλήρως την ιστορία της, επιχειρεί να βάλει το αμάξι μιας κομματικά κατευθυνόμενης επαναπροσέγγισης μπροστά από τα άλογα της άρσης, πρώτα, της τουρκικής κατοχής. Με εγκύκλιό του προς τους εκπαιδευτικούς εξηγεί πως πρώτος στόχος της χρονιάς είναι η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, με στόχο την απαλλαγή από την κατοχή και την επανένωση της πατρίδας και του λαού μας. Πρόκειται για απίστευτο άλμα παραλογισμού. Αυτά θα καταργήσουν την κατοχή και θα επανενώσουν την πατρίδα μας; Μα, δεν είναι ο Πρόεδρος Χριστόφιας που, μόλις χθες, συναντήθηκε ξανά με τον κατοχικό Ταλάτ για να λύσουν το Κυπριακό, με στόχο την απαλλαγή της Κύπρου από τον Αττίλα; Με απλά λόγια, για να μη νομίζει ούτε ο Υπουργός ούτε κανείς άλλος ότι μπορούν να εκλαμβάνουν τους πολίτες ως εσμό ηλιθίων: Η πολιτική και οι πολιτικοί θα λύσουν -αν το λύσουν...- το Κυπριακό, όχι οι εκπαιδευτικοί, όχι οι μαθητές.

    Επειδή η απόφαση του Υπουργού όζει ΑΚΕΛικής υποβολής, ερωτάται: Θα κομματικοποιήσει την παιδεία; Θα κτίσει τη νέα γενιά και τη νέα φουρνιά ΕΔΟΝόπουλων; Τι διημείφθη στις ομάδες εργασίας για το θέμα της παιδείας; Αν υπήρξε συμφωνία, αυτή πρέπει να επικυρωθεί από τους Χριστόφια - Ταλάτ. Και να ενημερωθεί επίσημα ο κυπριακός λαός αν την εγκρίνει, στα πλαίσια μιας συνολικής λύσης. Άρα, γιατί ο Υπουργός Παιδείας προτρέχει; Αν δεν υπήρξε συμφωνία, τότε γιατί αποφασίζει μονόδρομα να υιοθετήσει μια κομματική πολιτική, χωρίς ανταπόδοση και χωρίς αμοιβαιότητα από την τουρκική πλευρά; Έχουμε την εντύπωση πως ο Υπουργός δεν συνειδητοποιεί τα ολέθρια αποτελέσματα αυτής της βεβιασμένης και αστόχαστης πολιτικής. Οι εκπαιδευτικοί, θα συζητούν ή όχι για την τουρκική κατοχή; Θα επισημαίνουν τους φοβερούς κινδύνους από τον εποικισμό; Θα μιλούν στους μαθητές για τις τρομακτικές καταστροφές, που οι Τούρκοι προκάλεσαν στην πολιτιστική μας κληρονομιά; Ή το απαγορεύουν οι... «7 σοφοί»;
    Θα τους πουν για τις 550 εκκλησιές μας, που οι Τούρκοι μετέτρεψαν σε στάβλους, αποθήκες, δισκοθήκες, μπαρ; Θα μιλούν για τους εγκλωβισμένους μαθητές στην Καρπασία; Προχθές, ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Γ. Βαρνάβα, κατήγγειλε πως οι κατοχικές αρχές εμποδίζουν την επάνδρωση του δημοτικού και του γυμνασίου Ριζοκαρπάσου. Οι εκπαιδευτικοί θα εξηγούν γιατί οι εγκλωβισμένοι μαθητές έχουν λειψά βιβλία, επειδή οι κατοχικές αρχές σκίζουν ολόκληρες σελίδες από αυτά; Τι να πουν στους μαθητές τους για το «δεν ξεχνώ»; Να το... ξεχάσουν; Πώς να δικαιολογηθούν για το «γνωρίζω και δεν ξεχνώ»; Ούτε να γνωρίσουν ούτε να θυμούνται; Και καλά, οι μαθητές μας να γνωρίσουν σοβαρούς Τ/κ συγγραφείς. Τα Τ/κυπριόπουλα, όμως, θα μάθουν, π.χ., για τον Μόντη, που καλεί τον Γερο-Πενταδάκτυλο να αποσείσει τους κατακτητές; Ή μήπως ο Μόντης είναι... άθλιος εθνικιστής; Πού είναι η αμοιβαιότητα προσπαθειών και δράσεων;

    Η ελληνική παιδεία είναι ανθρωπιστική και οικουμενική. Δεν είναι ούτε ρατσιστική ούτε εθνικιστική. Είναι φανερό πως, υπήκων σε καθαρά ΑΚΕΛικές εντολές, ο Υπουργός κομματικοποιεί την παιδεία, αποθωρακίζει τα παιδιά μας από στοιχειώδεις αρχές και αρετές, στομώνει τις εθνικές και ιστορικές αντιστάσεις τους και ετοιμάζει τα νέα ΕΔΟΝόπουλα, στο όνομα μιας μονόδρομης ειρηνικής συμβίωσης και ενός μονόπλευρου σεβασμού. Οι εκπαιδευτικοί θα σιωπήσουν; Θα συνεργήσουν στην κομματικοποίηση της παιδείας και στην εθνική αποστράτευση των παιδιών μας; Οι γονείς θα παρακολουθούν απαθώς την αρξάμενη λαίλαπα;

    Hλ. διεύθυνση: s.iacovides@simerini.com

    http://www.simerini.com/nqcontent.cfm?a_id=347534

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δυστυχώς, με χρηματοδότηση ξένων κέντρων, γίνεται μια συστηματική προσπάθεια να μας πείσουν ότι ευθυνόμαστε εμείς ως Έλληνες Κύπριοι για ότι έγινε και γίνεται στην Κύπρο. Ότι καταπιέσαμε και δεν σεβαστήκαμε του Τουρκοκύπριους. Ας μας πει ο κύριος υπουργός και όλοι αυτοί, πότε, που και από ποιούς Έλληνες Κύπριους καταπιέσθησαν οι Τουρκοκύπριοι?
    Από το 1571-1878 είμασταν υπόδουλοι τους. Από το 1878-1960 ήσαν οι ευνούμενοι και οι παραχαϊδεμένοι των Εγγλέζων αφού εμείς είμασταν οι άτακτοι !!! Για να μην μιλήσουμε για τη δράση των επικουρικών Τούρκων και της ΤΜΤ κατά το 1955-1959. Από το 1960-1974, οι Τούρκοι είχαν το 30% στη δημόσια υπηρεσία και το 40% στο στρατό, τη στιγμή που αντιστοιχούσαν μόλις το 18% του πληθυσμού. Από το 1974 έως σήμερα, εκμεταλλεύονται τις περιουσίες μας, καταστρέφουν τις εκκλησιές μας και του τάφους των προγόνων μας.
    ΠΟΤΕ ΛΟΙΠΟΝ, ΠΟΤΕ ΚΑΤΑΠΙΕΣΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΚΥΠΡΙΟΥΣ ???
    ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΒΛΑΚΕΙΑ ΕΛΛΗΝΕΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσς!
    Η πατρίδα κοιμάται! Οι γονείς κοιμούνται! Ας μην ξυπνήσουμε και τα παιδιά.
    Οι μόνοι που επαγρυπνούν σε αυτό τον τόπο τελικά είναι οι ομάδες επαγύπνησης του γνωστού κόμματος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αχ βρε συμπατριώτη.... Όχι, δεν θα μάθουν οι τουρκοκύπριοι αυτό το ποίημα του Μόντη, είναι "διχαστικό" βρε! Το άλλο του το ποίημα θα μάθουν, για τον Γρηγόρη Αυξεντίου, που μας καλεί «να πάρουμε μια σταγόνα απ' το αίμα του να βάψουμε το δικό μας, να μην μπορέσει πια ποτές να το ξεθωριάσει ο φόβος. Να πάρουμε το τελευταίο του βλέμμα να μας κοιτάζει μη ξεστρατίσουμε. Να πάρουμε την τελευταία του εκπνοή να 'χουμε οξυγόνο ν' αναπνέουμε χιλιάδες χρόνια»..... Το θυμάται άραγε κανείς;...
    Αχ καϋμένη Κύπρος μας, τι ακόμη μάς φυλάει το μέλλον να δούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Άσχετο λίγο, για το πογκρόμ της πόλης (6-7 Σεπτεμβρίου 1955) δεν υπάρχει κάτι σε αυτό το site.. ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ πριν την επέτειο της σφαγής των Ελλήνων της Πόλης το 1955, οι δύο "σερ" της Κύπρου Μεχμέτ Αλί και Δημήτρης "αποφάσισαν" την επανένωση. Ο αιματοβαμμένος σφαγέας έδωσε "σιερκιές" με τον ηγέτη των σφαγμένων, των βιασμένων. Το πογκρόμ της Πόλης ήταν η απάντηση του στρατιωτικού κατεστημένου της Τουρκίας στον Αγώνα των Ελλήνων για ΕΝΩΣΗ με τη μάνα Ελλάδα. Και το οποίο πογκρόμ προκλήθηκε από τις "εθνικιστικές πελλάρες" μας , κατά τον άλλο "σερ", τον Nikos, που όδευσε εις τα Σούσα, στην Αυλή του Ταγίπ-αγά υπό τις ιαχές hersey icin Turkiye -πάνω από όλα η τουρκία(βλέπε επίσης ποίημα Σατραπεία του Καβάφη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με τούτα τα μυαλά που κουβαλείτε, εν που έγινε ο,τι έγινε και ακόμα συνεχίζετε. Αν καρτερούμε να βρούμε λύση, τζιαι ύστερα να επαναπροσεγγιστούμε,εν να κάμουμε ό,τι εκάμαν οι τζιυρούες μας με τις συμφωνίες Ζυρίχης -Λονδίνου, που εν τις επιστέψαν. τζιαι θέλαν να ρίξουν τους Τ/Κ στη θάλασσα,τζιαι κάμαν τα σhιόνι τζιαι γαστρί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Άλλο πράγμα είναι η επαναπροσέγγιση και άλλο πράγμα είναι το ξεβράκωμα!
    Πραγματική επανένωση και συμφιλίωση μπορεί να γίνει μόνο μέσα από τον σεβασμό της μια κοινότητας από την άλλη. Και σε αυτό τον σεβασμό συμπεριλαμβάνεται και ο σεβασμός της ιστορίας. Με τον βιασμό δεν επιτυγχάνονται τα αποτελέσματα που νομίζουν κάποιοι…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.